İşte uykusuzluğa iyi gelen 10 yiyecek

Geceleri uyumakta zorlananlara bir müjdemiz var. Artık gece deliksiz uyku çekmek mümkün. İşte uykusuzluğa iyi gelecek olan 10 yiyecek...

09:06:23 | 2020-08-11

Uykusuzluk bebeklerden yaşlılara pek çok insanın sorunu olabilir. Peki uykusuzluğa iyi gelecek besinler nelerdir?

Geceleri uykusu kaçtığı için ayaklananlar dikkat! Nöralterapi alanında uzmanlığıyla bilinen Prof. Dr. Hüseyin Nazlıkul, uykusuzluğa iyi gelecek yiyecekleri "Uykunun Sihirli Gücü ve Tehlikeli Ninni Elektrosmog" kitabında açıkladı. İşte o yiyecekler...

1) Bal

Bitki çayı veya ılık sütün içerisine atılacak bir çağ kaşığı kadar balın uykuya etkisi büyük olacaktır.

2) Patates

Az miktarda fırında pişirilmiş patates midenizi yormayacağı gibi içeriğindeki tripofan sayesinde asit seviyesini düşürür. Etkiyi artırmak için sütle karıştırıp püre haline getirebilirsiniz.

3) Yulaf

Fiziksel ve zihinsel yorgunluğun giderilmesine yardımcı olur. İçeriğindeki melatonin sayesinde iyi bir uykunun en iyi ve doğal ilaçlarından biridir.

4) Bezelye

Taze ve donmuş olarak kullanılabilen bezelye b1, C vitaminleri, protein, lif ve folit asit içerir. Sinir sisteminde sorunları olanlara tavsiye edilir.

5) Badem

Bir avuç baden hem tripofan hem de uygun ölçüde içerdiği kalsiyum sayesinde kaslarınızın rahatlamasına yardımcı olur.

6) Ketentohumu

Süt veya yoğurdun içine katabileceğimiz keten tohumunun doğal moral verici bir etkisi bulunur.

7) Hindi

Uykunun 2-3 saat öncesi, 1 ince dilim kepek ekmeği üzerine koyacağınız küçük bir parça haşlanmış hindi eti yararlı olacaktır. Hindi etinde de tripofan bulunmaktadır.

8) Elma

Sinirleri ve adeleleri kuvvetlendirir. Bedensel ve zihinsel yorgunluğu giderir.

9) Kereviz Sapı

Kerevizin yeşil kısımları da uykuyu getirmeye yardım eder.

10) Marul

Yeşil yapraklı sebzeler arasında olan marul uyku getirici özelliği ile tanınır.

 




ETİKET :  uyku uykusuzluk sağlıklı uyku bağışıklık sistemi uyku yapan yiyecekler uykusuzluğa iyi gelen besinler

Tümü