Sağlıklı bir sindirim sistemi için ne yapmalıyız?

Beslenme bedenin tümü üzerinde olumlu veya olumsuz etkiye sahiptir. Sindirim sistemi de beslenmeden etkilenir. Peki sağlıklı bir yaşamın sırrı olan sağlıklı sinirim sistemi için ne yapmalıyız? İşte yanıtı...

17:55:50 | 2020-07-28

Beslenme bedenin tümü üzerinde olumlu veya olumsuz etkiye sahiptir. Sindirim sistemi de beslenmeden etkilenir. Peki sağlıklı bir yaşamın sırrı olan sağlıklı sinirim sistemi için ne yapmalıyız? İşte yanıtı...

Prof. Dr. Hüseyin Nazlıkul, çok satan " Duygusal Beyin: Bağırsak" kitabında sağlıklı bir sindirim sistemini için önerilerde bulundu. Sağlıklı beslenmenin önemine değinen Prof. Dr. Hüseyin Nazlıkul, şu önerileri sundu:

1) Günde 5 porsiyon taze meyve ve sebze tüketin

Öğünlerde doyurucu besin maddelerine yer verin ( örneğin patates, tahıl). Sebze ve meyveler içerdiği sayısız mikro ve makro besinlerle sindirim sisteminiz için ve genel organizma sağlığı için gereklidir.

2) Dengesiz ve gereksiz diyetlerden kaçının

Prof. Dr. Hüseyin Nazlıkul, dengesiz ve gereksiz diyetlerden kaçınılması gerektiğini, bu tür diyetlerin sağlıklı bir sindirim sistemi için önemli olan besin ve lifleri içermediğini açıkladı.

3) Fast food ve işlenmiş gıdalardan kaçının

İşlenmiş gıdalar ve fast food besinleri çok fazla yağ, şeker ve diğer gereksiz kalori ve istenmeyen gıda maddeleri (renklendiriciler, koruyucular, emülgatörler) içerir ve bağırsak florasına zarar verir.

4) Yemekleri hızlı tüketmeyin

Yemek yemek için bol zaman ayırın ve yavaş yavaş yemek yiyin. Yemek yerken keyif alın.

5) Akşam öğününü küçük porsiyonda tüketin

Optimal olan en fazla 2 ana öğün (kahvaltı ve öğle yemeği) ile beslenmektir. Akşam ise küçük hafif bir öğün tüketmek gerekir.

6) Günde en az 1,5-2 litre su tüketin

Günde en az 1,5-2 litre su veya bitkisel çay tüketin. Yeterli sıvı dengesi sağlıklı bir organizma için gereklidir.

7) Yeteri kadar uyuyun

Geceleri yeteri kadar uyuduğunuza emin olun çünkü bağışıklık sistemi özellikle geceleri aktiftir.

8) Her gün en az 30 dakika hareket edin

Yürüyüş yapabilirsiniz, koşabilirsiniz, bisiklet sürebilirsiniz ya da merdiven çıkabilirsiniz. Fiziksel aktiviteler sindirimi destekler.

9) Zihinsel stresi azaltmaya çalışın

Bağırsak çok hassas bir organdır ve sindirime karşı çok duyarlıdır. Zihinsel stresi azaltmak için her fırsattan yararlanın.




ETİKET :  sindirim sistemi koruyucu hekimlik hüseyin nazlıkul beslenme doğru beslenme sağlıklı beslenme

Tümü